Wednesday, December 22

// stop and rewind!

hai rumah. Aku rindu kau jugak. Nanti aku jenguk kau. JANJI.






Tuesday, December 21

//

Sekolah ini dari dulu sampai sekarang tak berubah bab banjir. Ingat lagi aku susun kerusi daripada kelas ke tempat yang tak tenggelam.Lepas tu main lompat lompat dari satu kerusi ke satu kerusi, memang power. Paling awesome cikgu tak akan masuk kelas waktu hujan lebat & banjir mcm ini. Wa sayang lu sekolah STAR.

2003-2006

Friday, December 10

Beg terbang.

Rasa rasa berbaloi tak kalau dapat yg mcm ini?

                                                                                  

ED HARDY Brilliant Hard Roller Suitcase

 Globe-Trotter Centenary Collection

Large Leather Suitcase

Terbang jom terbang.

Okay, mari kembali ke alam realiti. Bank draft, tersangkut. Kalau tak lepas visa akan lambat siap, marveles marveles. Doa banyak esok jumpa. Terselit celahcelah surat lain mungkin. Atau ada mahluk sembunyikan. Saya perlu cari yg nama Sarimah esok. Pos Malaysia kata dia yg terima jam 9:54 pagi tanggal 6 Disember. Oih, jgn mainlah. Pulangkan semula bank draft yg amat lagi sangat penting tersebut. Makcik Mah baik, saya tahu.








realiti boleh buat muntah darah.

Wednesday, December 1

kotakkotak memori akan luput.

selamat tinggal november.
disember sudah datang.








yg semalam tinggal cebisancebisan memori yg hanya akan lupus jika urat otak putus.
c'ya.

Saturday, November 27

this is hard. Part 1

My daddy told me that the journey in front of me is still long to go. I might find someone who is much better than what i see today. I haven't see the real life, and i still don't understand what is life.

Yes daddy, i might found anyone who is much better, nicer, perfect, richer, good looking or anything on the way. But daddy, i only need someone whom i'm comfortable and i can do anything with. Let me just keep what i had found today. My trust is still hanging there..in him.






The future is unknown.

Friday, November 26

Ini Sekarang.

Aku dah tinggalkan Johor Bahru, tempat aku bersuka suka. Jumpa lagi dua tahun. Sayonara. Aduh,  belum apaapa dah mula rasa rindu.

Wednesday, November 24

bernafas, ini untuk esok.

yang di luar bulatan mencanakcanak.
bakar, bagi bakar habis rentung, hitam, hangus, mati.
kambus kebal.
kambus rasa.
kambus yg benar, kambus.
biar hilang rasa.
hilang jiwa, hilang raga.
mereka, mereka. aku, aku.
tiada siapa ambil tahu.
baik buang kewujudan.



bunuh apa yg kau rasa, semua itu tak guna.

Monday, November 22

//

i have no heart anymore.










kill me.

#

dear zombie, that thing is fucking my mind.

My fist your mouth her scar.

Skg kau taktahu mana yg betul mana yg salah. Membusuk kan lagi keadaan yg sedia keruh. Salah ke jika cuma menumpang kasih. Membelakangkan konon. Bullshit. Memang betul cakap dia, betulkan diri sendiri sebelum nak betulkan org lain. Aku hilang kepercayaan pada apa apa. Benda dah jadi. Nak menyesal tak sudah membazir masa. Benda sikit macam ini boleh aku gila kalau fikir seratus kali. Sumpah takut aku berjela jela. Kau apa tahu, yang kau tahu tegak kan maruah kau. Perasaan orang lain kau ada  fikir?

Apa? Aku belum nampak apa ada depan? Cara kau mcm ini membutakan aku terus. Terima kasih banyak.

Sunday, November 21

i'm shutting down.

remember that day like forever.

Friday, November 19

i felt like..

travelling. travelling travelling. travelling travelling. travelling travelling. travelling travelling. travelling travelling. travelling travelling. travelling travelling. travelling travelling. travelling travelling. travelling travelling. travelling.










i'm desperate for it. fcuk fcuk fcuk.

tatatatraaaa tata haha

huruf huruf gila. sakit otak sekarang, siapa tahu. 
kau soul, jangan sekali kali kata laut itu pemisah. Amaran. Sebelum kegilaan depandepan sana datang main cak cak sama aku. hish. 

Thursday, November 18

they can destroy and rebuild their history like LEGO, i'm not sure.

i'm living in a space that i'm not sure where is it. in a space that i'm not sure what should i do. Only one thing i'm perfectly sure, i'm breathing. i'm alive in this chaos world. i need to gather everything i know and start making use of it. i have to find ways to make everything i see visible to others. sometime, and all the time, i wake up in the morning with nothing in my mind. dark plain emptiness in the head. i know who am i, with a bit confusion. it's like my existence is null. & one day, i might wake up in another awkward morning, weird space. i need something and someone that is certain. grab & rebuild.








*stuck.

Tuesday, November 16

hari hari bertempik macam peluru berlaga dalam medan perang.

bullshit, mana ada benda senang dalam dunia ini. Masuk tandas sekarang pun kena ada tiga puluh sen. Tapi tandas macam haram, kotor. ok, ok aku masih bertuah dapat apa yg aku ada sekarang, nak sampai tahap itu susah macam hapa lagi. kadang rasa macam nyawa nak putus. Entah raksaksa apa tunggu depan sana. sytt. kondusi sekarang tegang mcm g-string. nantinanti aku sambung. ada anak harimu menangis mcm ular. uish.
hancurkan yang semalam. aku sedang cuba bina esok yang baru. jangan tunggu aa.

Monday, November 15

aku buka dua tangan dan beri kau dua pilihan. sekarang kau pilih. satu, kau bunuh aku. dua, aku bunuh kau.

Sunday, November 14

black amplifier.

& yes. aku pun banyak berubah. (:

trembling.

the unknown will forever remain unknown.








i believe people changed every second in their life. we see, we hear and we watch.
& somehow, that make you who you are.

Saturday, November 6

bad enuf.

shh. hari ini ada jiwa kau & aku saja.
jom.

Thursday, November 4

di luarnya tenang, tapi tuhan saja tahu.

hati.

aku cuma nak dia tahu, aku syg dia. fullstop.










Wednesday, November 3

medical check-up esok.

aku dah kumpul perasaan banyakbanyak & hamburkan keluar. Celaka. Benda itu melantun balik pada aku. Kau mana tau apa aku rasa. kau bukan kenal aku. diam ah. otak aku serabut ini. Fuck.

i believe there is hope, buried beneath.

bila aku cuba toleh belakang & lihat apa yang ada, well, aku boleh kata aku bangga dengan apa yang aku sudah capai setakat ini. aku percaya semua yang terjadi ada hikmah. Tumbang aku, jatuh aku, ketawa aku,  aku sendiri yang rasa. Tempat aku berdiri sekarang, siapa aku sekarang & apa yang aku percaya semua itu aku yang cipta, ukir & bina.






buat masa sekarang, aku mahu habiskan masa bergembira dengan mereka yang aku sayang.
am i the only sour cherry on your fruits stand?

Monday, November 1

chill baby, chill.

oh goshh.
"kekasih, saya nak yg ini buat hantaran!"


Sunday, October 31

42kg.

Satu hari sebelum perang pun boleh berfoyafoya lagi perempuan ini. grr. teringat masa aku kecilkecil ayah aku pernah bawa aku naik kereta mini cooper classic biru dia keliling semenanjung Malaysia. ferr. Syok habis. Cuma aku belum sedar sangat waktu itu, sbb masih comelcomel lagi. Aku rindu pada atok kacang yang aku pernah jumpa di Terengganu dulu. Bila aku tanya, "Baba, atok kacang tu ada lagi tak?". Dia kata tidak tahu. Bila pula giliran aku nak keliling semenanjung. Aku nak jadi hebat macam itu juga. Nanti, nanti aku datang. 

#12

oh my.. yg ini sgt sukar. yg ini sgt sukar. yg ini sgt sukar. yg ini sgt sukar.yg ini sgt sukar. yg ini sgt sukar.
"Please, just get out of my mind."

Saturday, October 30

selamat berperang kawankawan.

hopefully. :) insya'Allah.

Friday, October 29

i have to face it, no matter what.

\\dear, i am extremely nervous for this war.
\\are u there? can u hear what i said..

Thursday, October 28

you ain't gonna burn my heart out.

happiness does not come flying to you just like that. you have to create it. change your mindset human.
i mean it.

masa, geraklah lajulaju.

"..lagi tiga tahun semuanya akan berubah"








i want to remember this moment, before everything changed.
will ALL be much better? i guess i don't have the answer now. future is invisible. i can wait i can wait i can wait.

time ain't gonna cure you honey.

i'm counting days. no, i don't want to do that. let's just spend the space we have together before it's too late honey.

Wednesday, October 27

they call it as love, but we think it's a mayhem.

every mess and bad things that you had done to other people, gonna get back to you. trigger the button and you will get the answer. happy trying moron.

glossophobia.

aku tak akan pernah takut dengan mulut mulut busuk kau pengkhianat. aku ada gaya sendiri. kau peduli apa.

somehow..

"I believe that everything happens for a reason.
People change so that you can learn to let go,
things go wrong so that you appreciate them when they're right,you believe lies so you eventually learn to trust no one but yourself,
and sometimes good things fall apart so better things can fall together."
— Marilyn Monroe

Tuesday, October 26

we are just two living souls in love, trapped in the middle of chaos.


love is better if it is in an anticlockwise version

Monday, October 25

We are the night.

oh gosh. my mind speaks nonsense day by day.
i can't go on like this.. please.. i need you.

You are a fever.

art's teacher. dammit.

Glossophobia, so i write.

mama,
boleh tak nu minta kebenaran utk jumpa am. i haven't see him for a long time. Malam td hujan. Kena timpa hujan, basah lagi, tunggu org yang janji nak datang tak sampai sampai. Kena tunggu lama. Both in bad mood. Tak bnyak borak pun, byk termenung. Kesian am penat, basah kuyup ride balik rumah dia malam tadi. am mmg hebat. Masa yg tinggal dah tak banyak. Takut tak sempat. Boleh tak nu luang masa sikit dengan dia. Skg am belum ada lesen, jadi nu tak kisah pergi rumah am ambil dia, boleh kan? i just want to sit and have a long conversation with him, that's all. i love talking with him Dia sgt kelakar & dia tak pernah cuba bunuh nu dgn asap. Mama dgn baba janganlah buat semua bertambah rumit. Nu selalu cuba yg terbaik untuk gembirakan mama, baba and am. Kadang kadang bila mama & baba tak bagi nur keluar nu sedih sangat. Nu janji jaga diri. Nu sayang mama, baba and am.




F A K E.

Sunday, October 24

we ain't born typical.

Semalam aku berborak dgn stranger yg aku cipta sendiri dalan imaginasi. Dia byk bercakap tentang kesialan & kecelakaan. Aku byk bisukan diri.

"Sekarang baru kau tahu kan semua kegilaan tu susah mcm mana."







Jika satu saat kau mengalah, kau akn hilang arah selamanya. Sesat. Jika kau tarik diri kau patut pakai topeng muka selama kau hidup. Kau memalukan jasad & roh kau sendiri. Jangan jadi bodoh utk ikut angin & biar dirikau terbakar. Yg tajam mcm pedang itu la cabaran sebenar, sbb dia boleh bunuh kau pada bilabila masa. Mmg mulut manusia boleh rosak & musnahkan otak kau. Kau perlu percaya dengan diri sendiri utk terus berlari. Aku pilih utk tetap berdiri ats paksi yg sama yg aku pilih tiga tahun lepas. Aku percaya benda lutsinar nama takdir boleh berubah bila kau junjung usaha gigih atas kepala.









"Aku mmg tak boleh tahan lg dgn semua kegilaan, sbb itu kewujudan aku tiada."

pathetic gila.
"You can hold on but I wouldn't waste your time."

monolog yg aku pegang sendiri.

minggu lepas yang mencabar bagi aku. Aku mohon Tuhan berikan aku ujian yang mampu aku redah dengan baik. Aku berusaha untuk berubah dan berubah. Aku cuba buka mata untuk lihat semuanya luasluas. Aku hampir musnah semalam, aku harap tuhan beri aku peluang lagi supaya aku mampu buka mata lagi esok. semua kudrat aku guna, aku cuba, & aku gagal. pada tarikh ini, dalam waktu kritikal RM50 hilang ikut angin. Ya Tuhanku, janganlah kau tarik rezeki yang telah kau berikan, aku bersyukur atas semuanya, bantulah aku menemukan apa yg hilang itu. Aku terdesak.


& kepala aku dalam tekanan yang amat tinggi. Aku cuma berharap tiada urat yg terputus.
sudah ibu ayah kau sendiri yg cakap bukanbukan tanpa selidik sampai kau rasa nak mati, kau nak kata apa?

Saturday, October 23

Tiba waktu semua kata kau yang jilat ludah sendiri, aku undur diri.

bulan tersenyum. hari malam.



















tidur mari?
*sunyi..




baik, malam ini semua hak kamu.

Thursday, October 21

i want to be healthy and happy.
don't you dare fucking mess with me human. HAHA~

Wednesday, October 20

bertatih selepas bermegah.

pada tarikh ini, aku menjadi terlalu takut utk lepaskan dia pergi. pada tarikh ini aku jadi runsing memikirkan nasib  diri. pada tarikh ini aku sedar utk keseribu kali hidup maksudnya kepayahan. pada  tarikh ini aku memaki diri kerana hidup berpandukan manusia lain. pada tarikh ini aku rasa sunyi untuk keseribu kali. pada tarikh ini aku menyesal kerana tidak berpadapada. pada tarikh ini aku mengaru kepala bayangkan hari esok. pada tarikh ini aku bertepuk tampar dengan memorimemori hidup yang lepas. pada tarikh ini aku mendengar masa hadapan aku keluar daripada bibirbibir manusia lain & pada tarikh ini, aku semakin takut untuk bersendiri di hari esok..






kepala berwayar serabut.

20102010

i'm planning something BIG. Stay.

cylinder slimy.

my throat is acting weird and i don't know what the fuck is happening inside.
my knee is hurt and it's still hurt. and i think i am in the middle of nowhere. i'm in a blank mood.








all i can say is that everyone is in the down mood right now.

Tuesday, October 19

rumah murah atas bukit.

"hati, apa rasanya hidup hanya berdua dengan org yg kita sanggup mati bersama?"




cinta, suatu hari nanti semuanya akan berubah. Kita boleh pegang tangan, terbang & berkhayal puaspuas bersama. Tiada siapa akan halang atau ganggu. Tatap muka puaspuas, bunuh waktu dgn apa sahaja yg kita mahu.  Kita boleh berlarilari seperti org kuran siuman. Siapa kisah? Hanya ada kita berdua. Malammalam rumput jadi permaidani, bintang jadi bumbung. Biar bintangbintang cemburu lihat kita di bawah. Aku idamkan setiap ulangtahun kita tanam satu pokok. Itu jadi saksi & bukti senyuman manis yg kau beri setiap hari. Setiap malam aku tidak akan biar kau kesejukkan lagi, aku janji.










"hati, apa suatu hari nanti itu akan tiba?"

tayar pancit.

Yg itu sudah bosan dengan dunia. Yg itu sedang mencari. Yg aku cuma memerhati & kurang masuk campur. Yg sana sukar diramal, sukar dibaca. 1000 manusia, 1000 ragam. Aku moody betul kebelakangan ini, dengan yg sukar utk dibawa berbincang & yg merunsingkan. Kadang aku sendiri pun merunsingkan org lain juga, mengaku. Susah betul. Makin dewasa makin mencabar. Ini baru duapuluh, belum tigapuluh empatpuluh. Apa lagi yg tunggu  depan sana. Oh ya, otak aku makin seloww. Yeah, slow. Tau punca, tak tahu ubat. Payah. Kenapalah aku pelik sgt drp org lain. Perasaan mungkin. Td aku berangan bersepeda, ha-ha. Gila, aku tertanya agakagak kalau semuasemua lelaki aku seorang perempuan.. err mengacau mata atau tidak?
Aku belum jumpa jawapan.

Thursday, October 14

sebelah nampak asyik bersoloroh, melompatlompat, comot, cacat 24jam. sebelah nampak serius, byk berfikir, perfectionist, masam 24jam. aku ada duadua belah. Cuma aku suka sgt matikan yg sebelah jadi mereka akan nmpak aku macam belum matang, belum pandai berdikari & belum boleh terima tanggungjawab. Matilah macam ni.. Bukannya aku suka sgt. Terpaksa. Oh, aku dah bankrap. *tepuk dahi.

Wednesday, October 13

apa kau nak buat mlm ni?
*sigh, Entah aku pun tak tahu..


Terjelapuk jatuh atas tanah, lutut luka berdarah. Menangis, itu aja ada dalam kamus hidup kau kan.
Tapi aku kesian dgn diri sendiri.
Apa pasal? Kau dah hilang semua jadi sbb tu kau rasa kau patut sorok bawah meja mcm tikus?
entah.
Objek dalam kepala kau tu yg kawal kau. Jgn mengarut la perempuan, benda jadi impossible, gila & tak siuman bila kau sendiri yg 'setting' mcm tu.
aku tagih simpati orang dalam harihari aku. Aku malu.
Ubah setting kau, kan aku kata kau yg kawal semua.
Pendirian aku dah terbakar, sebelum itu mereka tertawa pandang aku. Tak ada apa yg aku boleh ubah.
Apa kau bodoh sampai perkataan peluang kau tak pernah jumpa? Sbb tu wujudnya peluang utk orgorg gagal mcm kau. Itu kaki kau, bangun kalau kau rasa perlu teruskan perjalanan.
entah. mungkin aku penat.
Kau mmg terlalu degil.
Esok aku mcm mana? aku selalu bermimpi terapung dgn jantung hati aku.
Berhenti mengarut dgn anganangan kosong kau. Takut kau jatuh pecah kepala pula esok atau nanti.
ah, kata aja apa kau mahu. aku tak pedulilah. Aku akan balas semuanya bila suatu hari nanti yg tak akan ada itu muncul.
Kau mmg degil jgn cari aku bila kau hilang arah lagi.
Tak akan, sbb aku sudah hilang kewujudan waktu itu, kau terlambat...

Tuesday, October 12

hello world, i'm so pathetic

fuckyeah. I should hide myself under the table while wearing a mask.
You sucks dear self..

this is me, standing right in front of your face.

i don't have feeling over things that i had achieved till now. seriously, numb. other people look extremely happy with what they had already got in their hand, nahh. not me. Yet, i don't know why.








i feel lame sick to the fact that i have to leave him for two years...
lameS I C K. 
reality is pain. yeah i know that. 
we can play around and run our imagination wild but in the end reality is killing me.. 
i need my drugs.




Sunday, October 10

Semua orang tergila gilakan yang itu. Actually, tak ada makna semua tu. Khayalan masa akan akan berlalu lagi beberapa jam. Kemudian mereka tertawa & esok berpisah. Atas dasar apa sebenarnya dibina? Aku tiada jawapan untuk itu robot sakit.

Tuesday, October 5

deal with it. deal with it. deal with it, just fucking deal with it! 

Saturday, October 2

kau bising, hati aku menjerit la bodoh.

Most of the time I do feel like i'm living in a big mess chaos place.  























anyway, it is still..home sweet home.

Friday, October 1

hoi oktober, kau datang lagi. Bawa kegembiraan utk aku ya? Tolonglah. Aku mahu yang manis manis saja kali ini.

Thursday, September 30

campak aku dalam gaung lah bodoh. Lepas ini tak payah kau cari lagi.












You know exactly where to find me, don't act like a stupid person.

aku umpama jiwa-jiwa yang berterbangan, bersama debu..

Katakan pada aku wahai malam.. apa semalam kau tidur lena ditemani bintang? Aku tidak, kerana aku bersendiri. Kau jagalah dia sementara dia mampu teman kau sepanjang malam. Siapa tahu apa akan jadi esok.
































jagalah..

Wednesday, September 29

My daddy always keep me equipped with all his advice. And yes daddy, most of what you told me is correct, and everything that you taught me are useful until now. I have the survival skills. Thanks daddy. Sorry if I misbehave too much, I just want to explore my life by doing mistakes. I love you daddy, always.


















:)

parah.

aku syg kau jugak hati.
selamat malam...

Tuesday, September 28

siulan semalam buat aku rebah,

.











aku kejar bayangbayang ke?...

Monday, September 27

dua musuh.

bukan aku jahat.
tapi hati aku tak boleh terima kau lagi kawan,








maaf
hello sayang. 
maaflah. aku tau kau geli aku guna perkataan 'sayang'. Haha. Sbb aku pun sama geli.
Tapi ayat mcm jadi manis bila ada 'sayang', so sbb itu aku pakai.


Oh ye..hati aku kata dia rindu kau.
Rindu pada ego kau.
Rindu pada muka masam kau. Susah senyum.
& bau pelik kau.


Semalam aku tinggal kau.
Maaf, aku pengsan lagi mcm selalu.
Aku rasa kau marah.
Sbb kau benci org tinggal kau.


















kita lain kan?

dalam tidur, kadang mimpi aku kering..

wajah dia. tatkala kau pandang, & kau tenung.
ada sunyi yang dalam sangat.
Pabila dia senyum.
sunyi itu seolah tenggelam karam.
saat dia berpaling arah lain,
aku tahu, 






















dia masih 




sunyi.


'kau tak boleh bohong'

apa motif?

kalau tahu yg datang jengah kepala dulu syaitan.
dah lama aku tendang dia.

Sunday, September 26

tinggal.

perempuan itu alat permainan.
























mungkin.


hanya pada matamata yang buta..

Saturday, September 25

25

i need to achieve something.

Friday, September 24

full moon

i want to be your ikan duyung, your hayley william, your pillow, your plastic bag, your amoi, your fixie, your music, your blanket, your shirt, your boxer, your deodorant, your poem, your heart, your whatsoever :) may i?

dear tummy be good to me okay?

i think there is a monster in my tummy.
maybe that's why my tummy is a bit weird these days...

Thursday, September 23

dalam dunia khayalan, semuanya boleh syg..

suka cara kau tariktarik rambut aku. gojes la sexy tall man
sampai aku tersipusipu.
buat lagi?

Monday, September 20

dadah-hati




bohong kalau aku kata aku percayakan cinta. celakalah diri aku bila aku mula berbuai sendiri & esok aku menggelupur atas tanah atas apa yang aku buat. 

terima kasih pendusta.

Kitaran dosadosa malam

malam semalam aku tidak mampu tidur. sama seperti malam malam sebelumnya. ya, mungking kau lihat kelopak mata ku tertutup rapi bersama bibir junget seperti orang lena berbuai mimpi, tapi tidak. aku masih belum terlelap. Saat lampu kau padam aku terasa gelita. jika tadi aku dapt bayangkan kipas berpusing ligat, sekarang tidak. Aku buka mata. Mulalah, wayang wayang semalam menari hebat di depan bola mata aku. buat kepala aku ligat mencari konklusi utk problema.Sampai loceng pagi menjerit pun pasti belum selesai. jadi aku bangun & biar malam esok sahaja sambung berfikir.

Sunday, September 19

bibir aku pecah untuk berlawan kata tidak. satu dibalas seribu. Pabila mula berenang apa kita boleh kembali ke pantai yg sama? Ke permulaan cerita. mungkin aku akan pilih untuk lemas ke dasar. jatuh tenggelam dengan semuanya. biar jasad hilang bersama rahsiarahsia yang ada. daripada sesat di laut tidak berdinding. siapa tahu apa akan jadi..siapa tahu..

Friday, September 17

this is not the place for you to judge people. they are who they are. So just fucking deal with it. Don't expect people to be the same as you. We are not machine to have the same identity.
i'm moving on.

Wednesday, September 15

Don't hide anymore.

Wednesday, September 8

//



Beginilah caranya
Di mana mereka melihat ia sempurna
Hanya ada putih dan hitam
Tanpa dijelaskan mengapa

Bagaikan rabun warna
Jika dipentaskan, dunia memang ceria
Hanya ada putih dan hitam
Yang jelas nyata

Begitu juga kita
Hanya menafikan, melepaskan batuk di tangga
Hinggalah si putih dan hitam bertengkar dan berebut harta
Biarkanlah mereka
Ada yang mengatakan “Begitulah lumrah dunia”
Memang ini lumrah terancang
Yang jelas nyata
Terpapar depan muka

Apabila si kecil pun mula bertanya
“Dari mana datangnya berita?”
“Di mana datangnya sedar?”



Bittersweet – Ceritera

Monday, September 6

a word could kill her.

Been gone for days
I make a deal and stay late
It's all for her
She can't complain just makes a face

Been gone for days
There's only so much she'll take
I know for sure
That's some line between love and hate

-junius

gambar adalah pencerita terbaik, tapi bukan hari ini.

aku semakin rapuh kebelakangan ini. Entah. Susah untuk dihambur dalam bentuk perkataan. Aku terlalu pengecut utk buat apa apa pun. Apatah lagi utk tegakkan kebenaran. Cuma topeng kepura puraan yang aku masih pegang. Entah untuk apa. Prinsip yg aku megah megah kan dulu juga hilang hanyut. Terkadang aku rasa aku tenggelam timbul. Cuma apa yang aku mampu.. kebilkan mata melihat segalanya melintas.
Tanpa satu usaha, tanpa satu usaha pun..

Saturday, September 4

sometimes.. i think it's home. sometimes it's not..

Friday, September 3

aku rasa kosong, lagi.

mata kau sepet sebelah kiri.


jika aku berdegil utk tinggalkan hari itu, kau akan menyusul apa tidak.. apa kau teruskan tanpa aku.. atau kau akan di situ tunggu aku pulang.
maaflah, aku juga tidak menahu. kerana bukan aku yg mengukir esok
cuma kau patut tahu. aku senantiasa pegang ini, apa yg aku punya tetap akan jadi aku punya.
itu kau.






nanti aku cerita byk byk pasal kau.

400 smiles

 .










...at least it helps me to pretend as i am a failure at pretending.

Wednesday, September 1

i had been killed by you.

 .










i love to say that. Yes, over and over again.

hello september.

Nothing can be forgotten. Nothing.

Tuesday, August 31

kaki longlai atas rel kereta api.

henti berikan aku puisi puisi cinta jika semua itu palsu. aku mahukan puisi puisi tentang hidup. tentang kisah kita yg sebenarnya sama. tentang hidup kau, dia & mereka.

cerita hidup lagi indah bukan?
hidup yg palat, hidup yg palat, hidup yg tiada esok, bagai ombak ganas tanpa mata.




aku mahu tahu. berikan aku itu

Sunday, August 29

the truth.

dunia hari ini.
pedihnya.

tanah dijajah lagi.
kejamnya.






Putihnya Lukisan-Meet Uncle Hussain

Thursday, August 26

umpama kudis buta.








kita cume menjamah apa yang terhidang,
bukannya perkara sebenar.




& bukan realiti.

dear self.. stop being so empty.

nothing is right.

delete delete delete delete delete delete delete delete delete delete delete

delete delete delete delete delete delete delete delete delete delete delete

delete delete delete delete delete delete delete delete delete delete delete

delete delete delete delete delete delete delete delete delete delete delete

delete delete delete delete delete delete delete delete delete delete delete

Monday, August 23

kambus dalam tanah.




R.I.P
22 Ogos 2010

please pretend you do not know who am i.










I know..  you will never have faith in anyone just like me. But, things can change isn't it? And this time around, stop acting. No more killing the time for nothing, we are seriously running out of  it.

Sunday, August 22

i love YOU, cong.

after 1095 days i should be more stronger.
after 1095 days i should be more calmer.










Pray hard & keep holding like everything is ok, NO! everything IS ok.
I know :)

i never plan to fall in love with you.

 <3












1095 days.

Sunday, August 8

///

Do I look ignorant?

Friday, August 6

Open your eyes like i opened mine.

If screaming is the pill for your pain. just do it dear.. it's your decision. Close your eyes, cover your ears....











scream...

Tuesday, August 3

Questions & Answers.

Why can't they do what they want? Playing with what they like? As long as they have passion, can't they survive?









Self-destruct yourself and you will learn more. Taste the real chaos of life with what you have build by yourself. The fun, invisible side of life.

Monday, August 2

and when the clock strokes 12, everything will dissapear.

should i close my eyes or just stay awake?
hello august. be nice this time okay?

Saturday, July 31

kelibat hitam

Mungkin sampai satu saat kita akan sedar apa sebenarnya yang penting dan apa yang tidak.

Monday, July 26

cover my eyes like you covered yours.

Monday, July 19

cursing is the best cure.

everything. it's a chaos. a mayhem. no one to be pointed as the wrong person. done. realized they have been killing the time for nothing. & there's no end. yet, tomorrow is waiting. s.o.s

Friday, July 16

the fag end is just around the corner.

Thursday, July 15

thanks for 2years 10months 3weeks & 2days being with me..

Tuesday, July 13

this is not the end

i am really tired...but i don't mind standing there until i collapse & die if u want me to.
percaya esok kabus akan terbang. matahari senyum di langit. kabur jadi terang. bohong jadi benar. penipu jadi pencuri.















dalam hati.

Sunday, July 11

lebih malang lagi, aku tak tahu apa patut aku buat. fuck

Saturday, July 10

tanya sama awan.

hati lain mampu kau robek, campak, pijak, pijak & pijak. kau tunjuk hati aku. kata hati ini tidak. ajak aku terbang menerobos ilusi & kau campak aku di situ. mulut kau kata realiti pahit macam arang, imginasi manis seperti sugus. imaginasi palsu. aku jatuh.
 

Friday, July 9

lll-l

aku masih berdiri di sini,
di atas sepatu merah
seperti janji simpul mati dulu.
terpaku seperti semalam & semalam nya.
kadang aku terpandang kelibat kau di celahcelah kekosongan kusut.
bohong?

kadang aku buta.
gelap.
hitam sorok kau daripada aku.
jadi hati aku ikut buta.




kau pula macam mana?

Thursday, July 8

emergency & her

i really wish i can scream in front of your face.
babi kau duit. aku benci kau. dari dulu sampai sekarang, bodoh.

Saturday, July 3

baju putih seluar hitam kasut kuning & angan kosong.

hari ini kau menangis
mungkin esok kau akan ketawa.







aku cuma katakan mungkin,
mungkin
& mungkin.

hanya mungkin.







kdgkdg aku pernah rasa penat menaip.
metaphorically.

Monday, June 28

kaki aku hitam busuk & berkudis, kaki kau?

i still  have a long journey to walk
please stop destroying each & everything that i have..












please.

Friday, June 25

jangan bimbang sayang, di mana ku berada dengan siapa ku bersama aku tetap kau yg punya

aku cinta kau mcm penagih&dadah, mcm perokok&rokok










mereka hidup sampai mati bukan?


Thursday, June 24

angin puting beliung juga tahu.

kau jgn kawan dgn aku
aku jahat..
kalau kau tahu siapa aku sebenar pasti kau lari..
aku pasti.
sekarang aku bersembunyi bawah karung guni warna hitam.
shh..
diam
jgn khabarkan pada angin.

Tuesday, June 22

dia kata aku belum kenal erti....

aku hidup terapung.

oh terapung.
tingginya. ah, aku gayat.
tolong turunkan aku daripada apungan imaginasi  fantasi celaka, busuk & tipu belaka ni














tolong...

Saturday, June 19

ll


one day when i have enuf money i'll fix & ride you with pride.
just wait. don't go anyway. stay.


















dream car.

Friday, June 18

Jika mereka teriak mereka cuma menjahanamkan diri mereka bukan kau, biarkan ia.

Aku dibalut kabus malam ini..kesejukan.. Tersenyum pada malam yang putih. Bersama secebis memori sebagai selimut. Terima kasih utk selimut itu syg.

Sunday, June 13

Mr. tomorrow.

We have our own reasons to live the life the way that we want.








& life is about the unpredictable.
isn't it true?

Monday, June 7

///

A life spent making mistakes is not only honorable, but more useful than a life spent doing nothing.


-George Bernard Shaw

Saturday, June 5

sepet.

aku mahu menapak kaki jauhjauh supaya mata aku terbuka luas.

Wednesday, May 26

i'm a liar.

When there are too many unanswered questions. Maybe I'll have to choose to leave it blank.








Maybe I'll need to find it myself. Maybe I've to wait. Or maybe I'll will never know.

















 leave it blank, leave it blank.

it's simple to you, but a nightmare to them.

I don't understand anything about trust. None. None of it exists my life encyclopedia. We build trust starting from our childhood until now. and we keep building it.

"What if, we had built a strong trust, deep down, but it was......... demolished?"

"Can it be rebuilt?" 





I have no answer.

Friday, May 21

kwn atau bf/gf? mne yg ptot di utme kn an mne yg lbih pnting?
msti lar kwn tp bkn kwn cm ko motherfuckerr!!!!


Wednesday, May 19

Philosophy is use as the proof of evidence.

Oh hari ini aku terpaksa hidup kembali. Terpaksa. Aku hidup semula dalam bentuk zombie utk peperangan terakhir. Peperangan ketiga & terakhir, tamat. Kental juga musuh hari ini walaupun aku bertukar jadi zombie tetapi mereka masih liat.Aku gagal menyusun strategi, segalanya berterabur, hilang arah.
Tiada perasaan utk dihamburkan setelah semua selesai.
Kebas.

Gembira tidak.
Sedih tidak.

Tuesday, May 18

heishdievii

830
Peperangan kedua.
kalah dalam peperangan.
tiada penjelasan & tiada cerita.






mati.

Exploded brain.

Topographical Model

Freud believed that the majority of what we experience in our lives, the underlying emotions, beliefs, feelings, and impulses are not available to us at a conscious level.  He believed that most of what drives us is buried in our unconscious.  If you remember the Oedipus and Electra Complex, they were both pushed down into the unconscious, out of our awareness due to the extreme anxiety they caused.  While buried there, however, they continue to impact us dramatically according to Freud.

The role of the unconscious is only one part of the model.  Freud also believed that everything we are aware of is stored in our conscious.  Our conscious makes up a very small part of who we are.  In other words, at any given time, we are only aware of a very small part of what makes up our personality; most of what we are is buried and inaccessible.

The final part is the preconscious or subconscious.  This is the part of us that we can access if prompted, but is not in our active conscious.  Its right below the surface, but still buried somewhat unless we search for it.  Information such as our telephone number, some childhood memories, or the name of your best childhood friend is stored in the preconscious.

Because the unconscious is so large, and because we are only aware of the very small conscious at any given time, this theory has been likened to an iceberg, where the vast majority is buried beneath the water's surface.  The water, by the way, would represent everything that we are not aware of, have not experienced, and that has not been integrated into our personalities, referred to as the nonconscious.
 

Monday, May 17

/lɪŋˈɡwɪstɪks/

630
ada melodi lagu yg tak dapat aku cam. kejap. Mungkin, aku rasa aku biasa dengar.

(rabaraba dalam gelap)
aku: hello?
bonda: Da bgn belum ni?
aku: belum. Malas.
bonda: pukul berapa dah ni, 6.30. bgn bgn.
aku: haa.
bonda: hari ni exam kan? pukul brapa nak bgn?
aku: (diam)
bonda: dahdah, bangun, gud luck. ily.
aku: ilyt.


830
duduk atas kerusi 'special'. Sbb apa istimewa? Sebab aku rasa kerusi aku sorang warna emas, siap dengan meja coklat senget. Apa kes ni? Layan.

840.
mula tarik pensil atas kertas. peluh aku seakan nak keluar. ada kelibat manusia tinjautinjau identiti aku. aku biarkan.Mungkin pertempuram kali ni sengit. aku mula nampak musuh berselinap di celahcelah soalan. ah, ingat aku tak nak nampak kau? aku acu pedang. dia mati. Tapi semakin banyak musuh muncul dalam pelbagai bentuk dan rupa yang mengerunkan serang aku. aku cedera..aku cedera.. aku banyak luka.darah aku mula menerobos keluar dari luka.

mampu ke aku bertahan?

1015
perhati mayatmayat musuh. ada yang masih bernafas! aku tikam jantung mereka. tiap kali darah memercik pada muka, aku lukis garisan lengkung di bibir.Tibatiba muncul ramai lagi daripada belakang. ahh. aku tak mampu bertahan.. perut aku ikut serta dalam peperangan. aduhai, tolonglah bertahan sekejap sayang..


1040
pertempuran hari ini tamat. Tiada perasaan terhambur, semua kebas. Banyak kecederaan kecil & luka yang jelas.







aku mengigil ketakutan.

in between me & quietness.

hujan. panas. redup. hujan. panas. mendung. panas.

&
akhirnya hari peperangan bersama kertas tiba.

































selamat berperang.

Wednesday, May 12

i need panacea pills.

Khayalan memang sangat indah, tapi kau harus sedar kewujudan pahit realiti.

terbang melangit ikut bunyi siulan burung. Bukankah khayalan tenang?
sekali lagi aku tersedar kaki aku berpijak atas lantai bumi. Oh, aku wujud atas bumi ini.
aku punyai jasad & ia berisi bernyawa. Dan aku penanggung semua, semuanya.











bukan aku tidak percaya dengan manusia lain.
cuma aku belum nampak bukti untuk percaya,
jangan risau mungkin suatu hari

Sunday, May 9

/

oh perang. oh perang. oh perang. oh shit perang.
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7???. tujuh hari lagi? ok ok. rileks rileks.
arghhh! x boleh x boleh... tolong tolong tolong tolong.

Saturday, May 8

Friday, May 7

\\\

aku selalu terdiam terawang tiap kali aku dengar lagu zipzieller sleeptimeagainrose. aku akan hayati tiaptiap bait lirik. setiap kali itu juga hati aku tersentuh. rabak. hati aku akan berbisik, "indah & dalam maksudnya". alunannya sangat.. sangat.. aku tidak mampu ungkap hanya dengan abjad & ayat. aku pandang keluar tingkap. sayu. pohonpohon, langit & awan seolah faham pandangan mata aku. tiap kali itu juga aku akan tersenyum. umpama ia dinyanyikan dialunankan untuk aku. aku mula lemas bila ia berulang dimainkan lagi. lemas dengan air yang turun dari mata. masih, jari aku gagal untuk tekan butang "berhenti".

/

do mistakes make good people bad?






searching..

//

"is there any value to a love that you have given up on already?"








answer my voice.

Thursday, May 6

devil wears panties.

babi betol. bila aku mau jadi baik ni. \m/ ha-ha. jahat ke?
yes bebeh i'm evil. take note please..

Wednesday, May 5

///

There is time when you feel that you just need to head bang.
ha-ha. Just do it. 

2.30 a.m and I'm HUNGRYYY-YYY-Y!
Can head banging reduce my hunger?







oh please.
like banging your head against a brick wall.

Tuesday, May 4

\

you always get whatever you want
did you even notice that?

NO.
i'm not.
totally contrasting with you.
your life.
different.
i wish i can be as lucky as you.
so i can smile widely.
you should be thankful with everything you have now.
cause in other part of the world someone may not.
include me in the list.
& be good.
you life will be much much better.
you always have someone to rely on.
you should have seen that.
no,that someone is not me.
if you excluded me.
still you have them.
believe me.
i know.
i've seen so many events of life.
still, i can see you are in the good part of life.
you have them.
 & you have friends that know you well.

you have everything.
everything that is more than enough.
you should be smiling each and every seconds.
you should.

Friday, April 30

\\\\\

mungkin tiada pengampun dalam hati yang lumpuh.

Wednesday, April 28

\

Live life to the fullest while u can. Go out and experience everything as long as it does not kill u or hurt others in the process. Take care of yourself and your friends. Have fun, be crazy, be weird and enjoy the process. Take the opportunity to learn from your mistakes. Don't try to be a perfect human being. Just try to be as excellent an example of being human as u can.......

-miss goh
 
 
 
taken from AMY
 
 
 
lagu artic monkeys

Tuesday, April 27

\\\

Kadang-kadang ada menda dalam hidup yang kita tak akan faham, kau cuma boleh alami, rasai dan take lessons. Kau jangan cuba nak faham kenapa, apa dan apa? Sebab kau memang tak boleh faham. Kau jangan jadi gila.

Aku tahu kadang-kadang kau wonder, kenapa kau macam ni? Kenapa kau lari? Kenapa, kenapa dan kenapa? Jadilah macam Salman Al-Farisi. Teruskan cari apa yang betul.

Aku tahu kau tak suka apa yang kau rasa sekarang. Kau takut. Kau takut hilang apa yang kau sayang sangat sangat sekarang kan? Cuba jadi tabah. Macam mana nak kuat kalau menda kecik macam ni pon kau dah lari menyorok? Macam pengecut!

Jangan marah aku. Aku kat sini nak sokong kau. Kau tahu apa yang betul apa yang salah sekarang kau dah besar. Cuba jadi matang. Kau perlu masa? Ambil masa. Tapi jangan terlalu lama, nanti banyak menda yang buruk boleh jadi.
 
 
taken from  ARIFA




alike.

\\

"cukup lah i da amik virginity you, sekarang i dah x mahu ada apa2 ngn you. kalu you mengandung ke, keguguran ke, kena paksa kahwin dengan mamat bangla pun, i dah tak nak ada apa2 kaitan ngn you"


 taken from AGARINA





















































 

Monday, April 26

bukan gadis patung barbie.

aku duduk tengahtengah.
pandang tepat pada tengah objek bodoh dipanggil televisyen.



bising.
dia & dia bertelagah.


sini dengan sebab sendiri.
sana dengan alasan lain.
sini pekik.
& sana pula melawan.
sini tinggi suara.
& sana menengking




berterusan...










aku tahan.
boleh diam tak?
sudahsudahlah.
aku bukan objek tak bertelinga
untuk membatukan diri.







tutup telinga dengan angin.
lali.









off.

Saturday, April 24

the long way down.

sometimes you just have to run away

















so that you can throw away the feeling that you do not belong here.






aliens
where are you?

Friday, April 23

and it hurts remembering how it felt to shut down.

not the toy to play throw & catch with.


surrender me.
i will take what it has
 
a box full of sharp objects.
 
we shaped air castle.
 
 
&
breath, it is time to forget.


kesan tapak kaki.

pagi tadi aku buka mata,
pandang siling yang putih keorenan kesan pantulan cahaya ke langsir

kipas berpusing ligat.
alangkah bahagia jika ia perlahan
umpama angin sepoisepoi bermanja.

toleh ke kanan
En. Tedy tersenyum.
alangkah baik jika ia senyuman org disayangi
umpama pelukan erat yang ikhlas

sejuk, tarik selimut.
kembali berselubung

umpama dapat bersembunyi daripada dunia realiti.
tutup mata
& berimaginasi yg manis.
lari daripada atas bumi.
terbang.





umpama
jiwa2 yang berterbangan, :)

Tuesday, April 20

wtf dua.

dulu kau buat.
aku sabar.



buat lagi?
apa? aku tak ada maruah?
aku hormat kau sebagai kawan la manusia.

Mcm cikgu Bahasa Malayu aku pernah marah,

" Aku bagi kau org guna papan ping pong ni utk kesenangan korang, tapi
  ini yang kau org balas. Lepas pakai tinggal mcm tu je? Kau tau x mcm apa? Macam aku bagi madu kau
  balik TAIK, tau? BALING TAIK!! "

ada kaitan ke? lantak.

mana tah marah aku,
aku xbalas apaapa.
terkejut sgt, mungkin.


atau
mmg aku xsuka marah org.
aku pikirkan malas nak bergaduh.

apa?
bagi org pijak kepala aku?
entah la labu.




aku taktau cara apa utk maaf kan.
aku ni pendendam.







kuat berdendam.








perlu ke aku tulis siapa?
rasanya tak perlu.
aku tak nak aib kan org.
siapa makan cili dia terasa pedas nya.

terima kasih.